
Сривовете на мрежите на мобилните оператори „Виваком“ и А1 от края на април са причинени от човешки грешки. Това са установили вътрешни проверки на двете компании, чиито доклади бяха обсъдени на заседание на Комисията за регулиране на съобщенията в петък, съобщиха оттам.
Падането на мрежата на „Виваком“ на 24 април е било причинено от човешка грешка при софтуерна актуализация на мобилната мрежа, извършена от доставчик на предприятието. Проблемите със свързването в мрежата на А1 на 29 април са дошли от човешка грешка в процеса на миграция към облачна платформа.
За да не се случват отново подобни инциденти от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) ще изиска от мобилните оператори подобрят сигурността на мрежите си.
Комисията е решила също така да обсъди на среща с Комисията за защита на потребителите (КЗП) какъв да е минималният размер на компенсациите, дължими от доставчиците в подобни ситуации.
След проблемите в мрежата им от А1 обявиха компенсации за всички свои клиенти, независимо дали са били потърпевши от разпада на връзките.
Ще се въведе и изискване компаниите да уведомяват клиентите си, когато имат подобни проблеми.
След провеждане на срещата с КЗП, ще се пристъпи към изменение на действащите Общи изисквания, добавят от КРС.
Съобщителният регулатор обяви също така, че съвместно с телекомите ще работят за прилагане на спешни превантивни мерки до края на 2025 година с цел недопускане на евентуално спекулативно увеличение на цените на мобилните услуги преди въвеждането на еврото в България.
След излизане на конвергентния доклад за готовността на България да приеме еврото, КРС ще инициира срещи с различните държавни институции за избягване на смущения на пазара на мобилни услуги, се посочва още в съобщението.
Източник: https://www.mediapool.bg/