
Мобилният оператор А1 съобщи, че вече е възстановена мрежата за всички негови абонати, след като предиобед стана ясно, че много от потребителите имат проблеми с изходящи и входящи обаждания, изплащането на съобщения и връзката с интернет.
Необходимо е телефоните да бъдат рестартирани, за да се възстановят услугите, напомнят от мобилния оператор.
Компанията отново се извини за причиненото неудобство и обяви, че заради временните затруднения с 2G и 3G мрежата ѝ ще предостави неограничени възможности за комуникация – минути, мегабайти и скорост, на всички свои клиенти. Компенсацията за причиненото неудобство ще важи през целия месец май и може да бъде заявена от сряда – 30 април, през Моят А1. От нея ще могат да се възползват всички клиенти, независимо дали са наблюдавали смущения във входящите и изходящите си обаждания по време на периода.
По този начин А1 ще даде възможност на повече хора в страната да общуват спокойно и да се възползват от неограничени минути, мегабайти и скорост по време на изпълнения с празнични дни и абитуриентски балове месец май. Потребителите, които предпочетат да посветят тези дни на пролетни пътувания и ваканции, могат да се възползват и от изгодните условия на роуминга от А1.
Операторът уточнява, че по време на временните смущения абонатите на компанията, които използват VoLTE и VoWIFI, са можели да извършват разговори без проблем. Затова А1 препоръчва редовно да се проверяват настройките на мобилните устройства и по възможност да активират тези функционалности.
Каква е причината за техническите проблеми не е ясно.
Това става само няколко дни, след като имаше срив и в мрежата на друг мобилен оператор – „Виваком“. Тогава от компанията обявиха, че сривът се дължи на „софтуерна актуализация на мобилната мрежа“. Тогава клиентите не можеха да се обаждат по телефона, да изпращат SMS-и и нямаха интернет.
Проблеми с мрежата на „Виваком“ имаше и преди ден. На страницата на оператора първо беше публикувано следното съобщение:
„Уважаеми клиенти, възможно е да изпитвате временни затруднения с използването на мобилни гласови услуги и мобилен интернет. Нашите екипи работят активно за възстановяване на нормалната работа на мрежата възможно най-бързо. Благодарим за Вашето търпение и разбиране“.
А по-късно беше качено и второ:
„Ако все още изпитвате затруднения с използването на мобилни гласови услуги или мобилен интернет, молим да рестартирате своето устройство или да активирате и деактивирате самолетния режим. Това ще помогне за възстановяване на нормалната работа на услугите“.
Източник: https://www.mediapool.bg/