
Големият въпрос е, ако наистина има проблем с ценообразуването и завишена тежест за потребителите, какви решения предлага държавата. Това каза в предаването „Лице в лице“ по БТВ бившият председател на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов във връзка с мерките срещу високите цени на храните.
Не би трябвало да решаваме такъв тип кризи с мерки, които биха имали краткосрочен ефект, като таван на надценките. Винаги се тръгва с мерки за успокояване на обществото, а накрая не се вижда резултат. Ако говорим за дългосрочно и трайно решение, и при сега действащото законодателство, ако контролните органи си вършат работата, ще стигнем до едно по-нормално и трайно решение за успокояване на пазара, заяви Маргаритов.
Когато институциите работят в синхрон, могат да предотвратят редица нелоялни практики, добави той.
Димитър Маргаритов коментира и предложението в пощите да се организира държавна верига магазини за хранителни стоки.
За да се случи подобно нещо, трябва да има политическо мнозинство, което да приеме необходимите актове. Ако тази инициатива бъде неуспешна и държавата претърпи загуби, отговорност ще носи мнозинството, което е приело решението. Но за потребителите това може да е още една възможност къде да пазаруват, ако е изгодно за тях, посочи бившият председател на КЗП.
По повод номинацията си за Национален омбудсман Маргаритов каза: „Моята мотивация е свързана с увереността ми, че мога да се застъпвам за правата на гражданите по един разумен и конструктивен начин. Мисля, че тази институция заслужава тази мотивация. Имам и седемгодишен опит като ръководител на един регулаторен държавен орган. Нека най-добрият да получи подкрепа в пленарна зала“.
Процедурата за избор на омбудсман, която е предвидена с решение на Народното събрание, предвижда възможности за привличане на подкрепа. Не съм търсил подкрепа от политически формации.
Източник: https://novini.bg/