В Роспатент е постъпило заявление за регистрация на марката „Тръмповка“, под която се планира да се произвежда водка в чест на новоизбрания президент на САЩ Доналд Тръмп. Тя ще се продава от RAU IT, базирана в Санкт Петербург ИТ компания, която обслужва „Газпром“, „Росатом“ и „Лукойл“, съобщи The Moscow Times.
В заявката за търговска марка е представено и бъдещото лого: то представлява черен силует на Тръмп с червена хармоника в ръце.
RAU IT разработва софтуер за бизнеса, извършва цифрова модернизация и автоматизация на предприятията, а също така е официален партньор на фирма „1С“. Миналата година приходите на компанията са били малко над 157 милиона, а нетната печалба – около 5 милиона рубли.
Ръководител на RAU IT е Юрий Павлов. Той притежава 75% от акциите. Други 25% се държат от търговския директор Едуард Пржибиш.
От 2003 г. в Русия се произвежда водка „Путинка“ в чест на президента Владимир Путин. Марката е измислена от маркетинговия експерт Станислав Кауфман, който по това време работи за дистрибутора на алкохол Vinexim.
„Путин е много водковчен образ, да ме прости човек, който води трезвен начин на живот“, каза той.
Базираният в Москва завод Kristall започва да бутилира Putinka по поръчка на Vinexim. До 2011 г. тя е сред първите три най-продавани водки в Русия. РБК установи, че както самият завод, така и правата върху марката принадлежат на структури, свързани с приятелите на президента – братята Аркадий и Борис Ротенберг.
След като Дмитрий Медведев става държавен глава през 2008 г., в Русия започват да се продават водка „Володя“ и „Мечки“. Кауфман също е автор на марката. Освен това търговската марка е регистрирана в Украйна. В Русия за нея претендира друга компания – Royalty.
Първоначално Роспатент отказва да регистрира търговската марка заради асоциациите с Путин и Медведев. В мотивите се посочваше, че водката под това име ще навреди на имиджа на държавата. Компанията оспорва отказа в съда, който го обявява за незаконен