Реконструкцията трябва да приключи до март 2025 г. Транспортната артерия тогава ще разполага с шест платна вместо сегашните четири
Столичният общински съвет изслуша недоволните от разширяването на столичната ул. „Опълченска“, след като в района, който традиционно страда от мръсен въздух, бяха изсечени 39 дървета на възраст между 5 и 70 години.
Извънредното съвместно заседание на комисиите по архитектура, инженерна инфраструктура и екология бе проведено, след като живеещи в района внесоха искане за преразглеждане на реконструкцията на 700-метровия участък от улицата.
На заседанието се разбра, че общинарите ще изискат множество документи за строителните дейности, които започнаха на 18 юли, въпреки недоволството на живеещите наоколо. От кметската администрация ще бъде поискано и редовно да информира за строителните дейности.
Обновява се трасето на ул. Опълченска между бул. „Сливница“ и бул. „Тодор Александров“. По план реконструкцията трябва да приключи до март 2025 година, като от настоящите 4 платна в двете посоки, транспортната артерия ще разполага с шест. След ремонта по ще бъдат засадени 50 дървета, както и още 53 в зоната на реконструкцията, гласят обещанията.
Кметската администрация се обоснова, че изсичането на дърветата се налага, тъй като корените им ще бъдат засегнати от подмяната на канализацията и така те и без това ще умрат. Проектът се изпълнява от инфраструктурната и строителна фирма „Трейс“. Договорът беше сключен от предишната администрация, доминирана от ГЕРБ, през 2023 година.
Природозащитникът Тома Белев заяви, че инвестиционният проект не съвпада с подробния устройствен план за ул. „Опълченска“, според който тротоарите трябва да бъдат с широчина 6,7 метра. След ремонта те ще бъдат 3,7 метра, посочи той. Според него се нарушават и Законът за устройство на територията, както и Законът за водите.
Общинският съветник от БСП Войслав Тодоров заяви, че проблемът на новите управляващи е, че реализират приетия от ГЕРБ проект. И според него строителните дейности ще нарушат устройствения план. „Те (новите управляващи – бел. ред.) дойдоха с ангажимента, че ще управляват София по различен начин. Въпреки това проектите си вървят“, каза Тодоров.
Зам.-кметът по строителството Иван Василев подчерта, че освен увеличаване на пътните платна, подземната инфраструктура също ще бъде подменена, а бус лентите ще ускорят градския транспорт. Той беше категоричен, че ремонтът не може да спре.
Андрей Зографски от „Спаси София“, който е заместник председател на транспортната комисия, припомни, че още през 2017 г. заради ремонта са били отчуждени 20 имота.
Източник: https://clubz.bg/