Абонатите на „Виваком“ няма да се зарадват на тази новина – сметките им ще се увеличат от следващия месец.
Компанията обяви, че ще актуализира тарифата си заради натрупаната инфлация за 2023 г. По данни на НСИ потребителските цени са се увеличили с 4.7% миналата година. С толкова ще поскъпнат и услугите на „Виваком“. Малко по-късно и от А1 потвърдиха, че ще направят индексация.
„Поради продължаващото нарастване на разходите за труд и доставка на стоки и услуги, на основание Общите условия на Vivacom от февруари 2024 г. цената на месечния абонамент за част от основните и допълнителните услуги ще бъде увеличена с натрупаната инфлация за 2023 г. – 4,7%“, обясняват от „Виваком“, откъдето вече започнаха да разпращат на клиентите си „честитки“ за повишението.
„Виваком“ изброява услугите, за които няма да има „актуализация“ заради инфлацията:
•Социални абонаментни планове и планове за хора с увреждания за мобилни и фиксирани гласови услуги (Smart S+, Optima 250, Инвалиди 160, Инвалиди 300, Ограничен).
•Услуги по договори с придобитите оператори:
– Цифрова кабелна телевизия” ООД (N3)
– „НЕТ1“ ЕООД (Net1)
– Телнет” ООД (Telnet)
•Нови тарифни линии, стартирани за продажба през 2023 г.:
– EON SAT LIGHT, FULL, PREMIUM
– неограничен 4G интернет за дома (Mobix XL)
– високоскоростен 5G интернет за дома и офисa
•Услуги, за които е подписано споразумение за нов срок на договора след 1 януари 2024 г.
Ще бъдат индексирани обаче цените за обаждания по дестинации за тарифни планове: Smart, Business Smart, Unlimited 2/10/50/ 100/150/300/MAX, VIVA FIX S/M/L, VIVAFIX Special и VIVACOM Ultra Fix. Поскъпването ще се приложи за услугите, ползвани след 29 февруари 2024 г.
А1 също ще прави индексация, „Йетел“ засега мълчи
Пред БТА от A1 заявяват:
„Нашите разходи са сериозно увеличени, което налага да извършим индексация на месечните абонаменти такси. Това е стандартна практика в ЕС, която е предвидена в договорите и съответно приложимите към тях Общи условия на нашите клиенти Анализираме влиянието на инфлацията върху нашия бизнес, за да можем да вземем най-доброто решение за нашите абонати и за компанията. След като имаме готовност, ще уведомим нашите клиенти във възможно най-кратки срокове“.
От третия мобилен оператор „Йетел“ заявяват, че на този етап не биха коментирали темата.