Една от големите легенди на рока – барабанистът Чарли Уотс, почина на 80 години. Неговата умела, мощна работа с палките задаваше ритъма на „Ролинг Стоунс“ повече от половин век. В съобщението на неговия говорител не се посочва причина за смъртта.
„С огромна тъга съобщаваме за смъртта на нашия любим Чарли Уотс. Той почина мирно в лондонска болница по-рано днес, заобиколен от семейството си“, се казва в изявление на групата. „Чарли беше скъп съпруг, баща и дядо, а също и член на „Ролинг Стоунс“ и един от най-големите барабанисти на своето поколение. Молим членовете на семейството и групата, както и най-близките му приятели да не бъдат безпокоени в този труден момент.“
Музикантът, който отбеляза 80-ия си рожден ден през юни, беше член на рок групата от 1963 г. насам. В момента останалите от „Стоунс“ се готвят за турне в Северна Америка, което трябва да стартира на 26 септември. В началото на август бе съобщено, че в него заради здравословни проблеми няма да се включи доайенът в групата Чарли Уотс. Тогава той изрази оптимизъм относно възстановянането си, но вече беше почти сигурно, че няма да се завърне на сцената.
Името на Уотс присъстваше във всички списъци на най-добрите барабанисти, съставяни от музикалните издания през годините.
Чарлс Робърт Уотс е роден в Блумсбъри, Лондон, на 2 юни 1941 г. и започва да снимки на около 13 -годишна възраст, след като е вдъхновен от джаз записи. Първият му барабан всъщност е бил банджо, на което свирел с четки; през 1955 г. родителите му му купуват първия му истински комплект барабани. Той никога не е вземал уроци — учи се сам, като свири заедно с любимите си записи на Чарли Паркър и Дюк Елингтън.
Учил е в арт колежа Хароу и е работил като художник в рекламна фирма. Междувременно започва да свири на барабани в лондонските барове и клубове. Три години по-късно Уотс започва професионалната си музикална кариера в джаз група, наречена Jo Jones All Stars.
През 1961 г. Уотс се присъединява към Blues Incorporated на Алексис Корнер, а година по -късно се среща с бъдещите си съученици от „Стоунс“, Брайън Джоунс, Иън Стюарт, Мик Джагър и Кийт Ричардс, в лондонската блус сцена. През януари 1963 г. Уотс официално се присъединява към „Ролинг Стоунс“ и неговият суингиращ, измамно лек стил става също толкова неразделна част от на „Стоунс“, колкото и самоувереното перчене на Джагър и рифовете на Ричардс.
Като талантлив художник, освен барабанист, той участваше в създаването на обложките за албумите на „Стоунс“ и помагаше за проектирането на сценичните им декори.
„Стоунс“ трябваше да тръгнат на турне миналата година, заедно с Уотс, но го отложиха заради COVID. Турнето бе разсрочено за септември, октомври и ноември, тази година, като групата ще се изявява на стадиони в цялата страна с оцелелите членове Мик Джагър, Кийт Ричардс и Рони Ууд.
Съболезнования ведната заваляха от негови колеги – легенди на поп и рок музиката, както и обикновени почитатели.
Канадският журналист и радиоводещ Ерик Алпър припомни, че макар да е бил звезда с милиони почитателки по целия свят, Чарли е останал 57 години заедно със същата любима жена, която е срещнал още преди да стане част от „Ролинг Стоунс“.
Тихият, винаги елегантно облечен Уотс често бе поставян наравно с Кийт Мун, Джинджър Бейкър и шепа други като първокласен рок барабанист, уважаван по целия свят заради мощния си, суингиращ стил, докато групата бързо се издигна от неувереното си начало до славата на световни суперзвезди в рока. През близо 60-те си години със „Стоунс“ той бе смятан за най-дълготрайния и съществен член на групата, веднага след Мик Джагър и Кийт Ричардс.
Но за разлика от Мик и Кийт Уотс предпочиташе да се държеше настрани от някои типични навици на рокзвездите — като злоупотребитес наркотици, творческите сблъсъци и войните с егото, които станаха причина за смъртта на основателя Брайън Джоунс и накараха басиста Бил Уайман и заместника на Джоунс Мик Тейлър да напуснат групата.
Но и Уотс имаше своите ексцентричности – той колекционирате скъпи, класически автомобили, въпреки че не шофираше — държеше ги вргалажа си, и понякога обичаше да поседи в някоя от тях. Но той имаше стабилно влияние на сцената и извън нея, сред като „Стоунс“ успяха да опровергаят всички очаквания, след като кариерата им продължи много успешно през 70 -те години, и в следващите десетилетия, много по -дълго от тази на старите им съперници „Бийтълс“.
Джагър и Ричардс можеха само да завиждат на неговото безразличие към славата, звездите и спокойствието в личния му живот, когато той беше толкова щастлив да се грижи за конете в имението си в Девън, колкото те, когато са на сцената на разпродаден стадион.
източник: Сега